Das Kapital: Version.07 - 2003

Invalid video type "quicktime".
© The Capital - Scene: To reconstruct the 3D coordinates of the 2D points that are tracked to temporary autonomous zones. Wireframe? Quickshade? Realistic? Segment Memory in limited region. Surface without control, points or handles.Commands less destructi ; 1996-2009 Marcello Mercado

Marcello Mercado

Das Kapital: Version.07 - 2003 ,
Co-workers & Funding
Edition:
Jan Arlt, Marcelo Santorelli, Marcello Mercado
Music:
Marcello Mercado
Produced by:
Kunsthochschule für Medien Köln, Germany
The John D. and Catherine T. MacArthur Foundation
The Rockefeller Foundation
The Lampadia Foundation
Centre International du Creation Vidéo Pierre Schaeffer, Montbéliard Belfort, France
Fundación Antorchas, Buenos Aires, Argentina
Marcello Mercado
Documents
  • Das Kapital: Version.07 - 2003
    video/quicktime
    720 × 576
Description
Machinery on the memory line of the configuration file...
The 3 levels of images: Foreground-Matte-Background (Front-Back-Matte)
The 3 levels of commodities: Sensitive-No-Sensitive-Suprasensitive.
Oculus Oracle
The labourer is distinguishable only as instrumentum vocale
from an animal as instrumentum semi-vocale
and from an implement as instrumentum mutum
Geburten seines Kopfs... Table-turning
Arithmetic operations, mathematical conventions. The Capital-Scene. Reconstruct the 3D coordinates of the 2D points that are tracked ... to Temporary autonomous Zones...Wireframe? Quickshade? Realistic? Segment Memory in limited region. Surface without control, points or handles. Commands less destructive. Big brains in the selection and elimination. The Capital: Extremely long reponse times, consistent errors. Marked confabulation and ideational perseveration on Logical Memory. A 3-dimensional grid x-y-z coordinates. Proof-schema A gravitational pull in pixels perframe. Substitution - consistency - conjuntion. Superposition between sequences. Visual Reproduction and Associative Learning. Function Random... Pushing images. Documentary, 3D tangential and irrelevant from documentalistic images.
Industrial age theory meets digital age technology”
Der Arbeiter ist das Instrumentum vocale und unterscheidet sich dadurch vom Tier, dem Instrumentum semi-vocale, und vom Gerät, dem Instrumentum mutum. Geburten seines Kopfes...Tischverdrehend!

"Das Kapital" ist ein Original-Produktion von mehreren Stunden aus verschiedenen Formaten: elektronische Oper, Videoinstallation , Videokunst , Netzkunst , Biokunst, Net-Radio, Auftritte im Internet mit Verkehrs-Kameras, neu geschrieben werden Texte und eine erfundene Sprache, um die Texte zu übersetzen Marx.
Unter der Mithilfe von digitalen und analogen Maschinen, GPS, Bioinformatik, Genombanken, Überwachungskameras und Daten von Flugsimulationen habe ich eine Strategie erarbeitet um eine neuartige Repräsentation, Aktualisierung und Erweiterung von Marx´s “Das Kapital” darzustellen.
Polizei 16 mm found-footage habe ich mit der Software 3D Discreet Logic "Flame" und “Inferno” wie einen “Digitale-Teig” fast bis zur Unkenntlichkeit gemischt. Das Ergebnis sind artifizielle, sichtbare Landschaften in Form von Bergen, Wälder, Seen etc.. ich habe virtuelle Leinwand- Räume gebaut, teilweise in real-time - teilweise rendered um die entstandenen Interferenzen zu manipulieren.
Hier trifft die Theorie des Industriezeitalters auf die des digital – technologischen Zeitalters.
Keywords
  • aesthetics
    • acoustic
    • cybernetic
    • documenting
    • experimental
    • found objects
    • hypermediacy
    • installation-based
    • narrative
    • performative
    • real-time
    • remediated
    • remixed
    • sculptural
    • sonification
    • three-dimensional
    • time-based
    • virtual
    • visual
  • genres
    • conceptual art
      • art interventions
    • database art
    • digital animation
    • digital graphics
    • glitch art
  • subjects
    • Art and Science
      • geometry
      • philosophy
    • Arts and Visual Culture
      • art history
      • film (discipline)
    • Media and Communication
      • media archaeology
      • motion pictures (visual works)
    • Power and Politics
      • economy
      • markets
    • Society and Culture
      • capitalism
  • technology
    • displays
    • hardware
    • interfaces
    • software
Technology & Material
Material
16mm Footage
Painted 8mm Footage
Software
Rotoscoping
Frame by frame Animation
2D and 3D Animation
Flint, Flame, Inferno from Discreet logic on Octane from SiliconGraphics
http://en.wikipedia.org/wiki/SGI_Octane

Flint, Flame, Inferno
http://tinyurl.com/q7l9ukg

Discreet Logic
http://en.wikipedia.org/wiki/Autodesk_Media_and_Entertainment
http://tinyurl.com/3r23y4
Bibliography